Häufig gestellte Frage
Handleiding E-mail instellen Outlook 2011 voor Mac (IMAP)
Zuletzt aktualisiert vor 6 Jahren
Deze handleiding beschrijft de stappen die u dient te nemen om een IMAP E-mail account in te stellen binnen de Outlook 2011 applicatie op een Mac.
In deze handleiding dient u de opties betreffende het SSL certificaat uit te schakelen. Een SSL certificaat beveiligt communicatie via het internet. Gegevens zoals gebruikersnaam, wachtwoord en andere gegevens die de bezoeker invult kunnen met een SSL certificaat worden beveiligd. In deze handleiding wordt er geen gebruik gemaakt van het SSL certificaat. Als u tegen problemen aanloopt of het aangeboden certificaat niet wenst te accepteren kunt u het beste de opties die gerelateerd zijn aan SSL versleuteling uitschakelen.
1. Bij het eerste keer opstarten van Outlook 2011 for Mac krijgt u een welkomstscherm te zien. Om een nieuw account aan te maken kiest u voor Add Account (Account toevoegen).
2. Indien u dit welkomstscherm niet te zien krijgt kunt u een account toevoegen door linksboven te kiezen voor 'Outlook' en vervolgens Preferences (Voorkeuren). Kies vervolgens voor Accounts.
Vervolgens dient u het type account te selecteren. Outlook maakt onderscheidt tussen een Exchange Account en een Normaal e-mail account (POP & IMAP). Kies hier voor E-mail Account.
3. Er verschijnt een scherm waarop u het e-mail adres en het wachtwoord in kunt vullen.U geeft hier uw e-mailadres aan. Het adres wat u hier invult ziet de ontvanger als afzender adres. Als u uw e-mailadres en het bijbehorend wachtwoord heeft ingevuld klikt u op Add Account (Account toevoegen).
4. Outlook probeert automatisch de instellingen te detecteren die bij uw e-mailadres horen. Wanneer dit niet lukt toont Outlook invoer velden zodat u deze gegevens handmatig kunt toevoegen. Indien de verkeerde instellingen gedetecteerd worden kunt u aangeven dat u deze handmatig wilt bepalen door het vinkje bij Configure automatically (Automatisch Configureren) weg te halen. Dit is handig wanneer u bijvoorbeeld POP of IMAP automatisch gedetecteerd wordt maar u dit niet wenst te gebruiken.
Vul bij User name uw mailboxnaam in.
Bij Incoming server (inkomende server) vult u mail.uwdomeinnaam.extensie in, waarbij u uw eigen domeinnaam en extensie gebruikt, bijvoorbeeld mail.denit.nl..
Verander indien mogelijk het getal achter Incoming server in 143.
Bij Outgoing server (uitgaande server) vult u mail.uwdomeinnaam.extensie in, waarbij u uw eigen domeinnaam en extensie gebruikt, bijvoorbeeld mail.denit.nl.
Verander indien mogelijk het getal achter Outgoing server in 587 of 25.
Zet bij beide de inkomende en de uitgaande server het vinkje bij Use SSL to connection (recommended) uit.
Als laatste krijgt u het Accounts scherm te zien met de instellingen zoals u deze ingevuld hebt. Pas eventueel de omschrijving van de instellingen naar wens aan.
In deze handleiding dient u de opties betreffende het SSL certificaat uit te schakelen. Een SSL certificaat beveiligt communicatie via het internet. Gegevens zoals gebruikersnaam, wachtwoord en andere gegevens die de bezoeker invult kunnen met een SSL certificaat worden beveiligd. In deze handleiding wordt er geen gebruik gemaakt van het SSL certificaat. Als u tegen problemen aanloopt of het aangeboden certificaat niet wenst te accepteren kunt u het beste de opties die gerelateerd zijn aan SSL versleuteling uitschakelen.
1. Bij het eerste keer opstarten van Outlook 2011 for Mac krijgt u een welkomstscherm te zien. Om een nieuw account aan te maken kiest u voor Add Account (Account toevoegen).
2. Indien u dit welkomstscherm niet te zien krijgt kunt u een account toevoegen door linksboven te kiezen voor 'Outlook' en vervolgens Preferences (Voorkeuren). Kies vervolgens voor Accounts.
Vervolgens dient u het type account te selecteren. Outlook maakt onderscheidt tussen een Exchange Account en een Normaal e-mail account (POP & IMAP). Kies hier voor E-mail Account.
3. Er verschijnt een scherm waarop u het e-mail adres en het wachtwoord in kunt vullen.U geeft hier uw e-mailadres aan. Het adres wat u hier invult ziet de ontvanger als afzender adres. Als u uw e-mailadres en het bijbehorend wachtwoord heeft ingevuld klikt u op Add Account (Account toevoegen).
4. Outlook probeert automatisch de instellingen te detecteren die bij uw e-mailadres horen. Wanneer dit niet lukt toont Outlook invoer velden zodat u deze gegevens handmatig kunt toevoegen. Indien de verkeerde instellingen gedetecteerd worden kunt u aangeven dat u deze handmatig wilt bepalen door het vinkje bij Configure automatically (Automatisch Configureren) weg te halen. Dit is handig wanneer u bijvoorbeeld POP of IMAP automatisch gedetecteerd wordt maar u dit niet wenst te gebruiken.
Vul bij User name uw mailboxnaam in.
Bij Incoming server (inkomende server) vult u mail.uwdomeinnaam.extensie in, waarbij u uw eigen domeinnaam en extensie gebruikt, bijvoorbeeld mail.denit.nl..
Verander indien mogelijk het getal achter Incoming server in 143.
Bij Outgoing server (uitgaande server) vult u mail.uwdomeinnaam.extensie in, waarbij u uw eigen domeinnaam en extensie gebruikt, bijvoorbeeld mail.denit.nl.
Verander indien mogelijk het getal achter Outgoing server in 587 of 25.
Zet bij beide de inkomende en de uitgaande server het vinkje bij Use SSL to connection (recommended) uit.
Als laatste krijgt u het Accounts scherm te zien met de instellingen zoals u deze ingevuld hebt. Pas eventueel de omschrijving van de instellingen naar wens aan.